piątek, 31 lipca 2015

Kruche babeczki z malinami

Taki deser świetnie sprawdzi się jako dodatek do letniej kawy. Dla ułatwienia można użyć gotowych kruchych spodów oraz budyniu. Wtedy przygotowanie deseru zajmie tylko chwilkę.


czwartek, 30 lipca 2015

Lody z pieczonych truskawek (bez maszynki)

Kiedyś straciłam zacięcie do domowych lodów, bo w moich zawsze pojawiały się kryształki lodu, które skutecznie odbierały mi apetyt. I tak przez lata byłam na nie obrażona. A niesłusznie.

Do wyrobu domowych lodów wcale nie jest niezbędna maszynka do lodów. Owszem ułatwia pracę ale bez niej też możemy uruchomić mrożoną produkcje na skale domową. Jakąkolwiek recepturę przerabiamy trzeba pamiętać o mieszaniu lodowej masy. Ja robię to co pół godziny do czasu aż dobrze zamarznie. Trwa to kilka godzin a więc jest czasochłonne (ale nie pracochłonne).
Truskawki pieczone z odrobiną balsamico i cukrem, odparowują sporo wody a ich smak się wyostrza. Nie bójcie się, ocet jest zupełnie nie wyczuwalny w końcowym produkcie ;)

środa, 29 lipca 2015

Syrop z mirabelek

Mirabelki smakują dzieciństwem!
Syrop z nich przygotowany będzie zima jak złoto... nie tylko za sprawa pięknego koloru ale tez wspaniałego, kwaskowego smaku. Pycha!

wtorek, 28 lipca 2015

Cukinia faszerowana w stylu śródziemnomorskim

Cukinia jest jednym z moich ulubionych warzyw dlatego często gości na naszym stole pod różnymi postaciami. Tym razem nafaszerowałam ją mięsem wieprzowym, suszonymi pomidorami, oliwkami oraz kaszą kuskus.
Wyszło pyyyysznie! :)

poniedziałek, 27 lipca 2015

Kopytka z bobu

Wczoraj były kopytka na słodko... dzisiaj będą wytrawne i to w dość nieoczywistej wersji z bobem w roli głównej.
Absolutnie uwielbiam wszelkiej maści kluchy, kluski i kluseczki!
Żeby się nie nudziło urozmaicam je na różne sposoby.
Zamiast tradycyjnych ziemniaków użyłam gotowanego bobu co świetnie zmieniło smak a także nadało ładnego zielonego koloru.
Zapraszam na degustację ;)

niedziela, 26 lipca 2015

sobota, 25 lipca 2015

Omlet biszkoptowy z kokosem i owocami

Propozycja słodkiego śniadania lub podwieczorku, który z pewnością polubią nie tylko dzieci ale też miłośnicy słodyczy i owoców.
Warto się na niego skusić szczególnie latem, gdy wszędzie mnóstwo sezonowych owoców.

piątek, 24 lipca 2015

Clafoutis czereśniowy

Clafoutis to klasyczny francuski deser, gdzie owoce zatopione są w płynnym, rzadkim cieście. Po upieczeniu smakuje trochę jak pudding lub flan. Jest bardzo prosty w wykonaniu. Wystarczy wyłożyć do formy owoce, zmiksować wszystkie składniki ciasta i zapiec.
Sprawdza się z dowolnymi owocami. Tradycyjnie są to czereśnie ale równie dobry jest z kwaskowatymi malinami, porzeczkami czy wiśniami.


czwartek, 23 lipca 2015

Paprykowy sos słodko-kwaśny do słoików

Dziś zapraszam na żelazny punkt w mojej spiżarce.
Mix sezonowych warzyw w pysznym sosie słodko-kwaśnym. Idealne na szybki obiad. Wystarczy dodać podsmażonego kurczaka i makaron i pyszny obiad gotowy.

środa, 22 lipca 2015

Syrop truskawkowo-rabarbarowy z cytrynką

Super pyszny i orzeźwiający dzięki dodatkowi cytryny i rabarbaru syrop z truskawek. Z dodatkiem lista mięty i kostki lodu jest doskonałym letnim napojem.

wtorek, 21 lipca 2015

Quiche z kurczakiem i pomidorami

Danie jest nieco czasochłonne ale efekt wynagradza włożoną w nie prace z nawiązką.
Połączenie tradycyjnego francuskiego quiche z włoskimi dodatkami stanowi kompromis dla tradycji obu krajów i jest wyjątkowo smaczne. Quiche doskonale sprawdza się na niedzielny obiad lub kolacje ze znajomymi. Polecam!



SKŁADNIKI:
ciasto:

100g maki pszennej tortowej
100g maki pszennej krupczatki
1000g zimnego masła
szczypta soli
2 łyżki zimnej wody

nadzienie:

podwójna pierś z kurczaka
około 10 kawałków suszonych pomidorów
2 białe cebule
2 ząbki czosnku
garść ciemnych oliwek
garść świeżej bazylii
200ml słodkiej śmietanki 12%
3 jajka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

PRZYGOTOWANIE:

ciasto:

Składniki ciasta zagniatamy na jednolite ciasto. Chłodzimy w lodówce przez około 30 minut. Rozwałkowujemy, nawijamy na wałek i nakładamy na formę do tarty wysmarowana masłem. Odcinamy nadmiar wystający za foremkę. przykrywamy ciasto papierem do pieczenia i wysypujemy na niego suchą fasolę lub groch. Podpiekamy wstępnie przez 20 minut w temperaturze 180 stopni.

nadzienie:

W międzyczasie zeszklić cebulkę wcześniej pokrojoną w piórka i wyłożyć na ciasto. Na patelni na której smażyliśmy cebulkę podsmażyć pierś z kurczaka pokrojoną w drobną kostkę. Doprawić solą i pieprzem. Na kurczaku ułożyć pokrojone suszone pomidory oraz oliwki.

Śmietankę wymieszać z jajkami, solą, pieprzem, gałką i przeciśniętym czosnkiem. Wlać do formy. Piec w piekarniku w temperaturze 200 stopni przez około 20 minut.




poniedziałek, 20 lipca 2015

Aromatyczna orzechówka

Orzechówka często kojarzy się z mało smacznym, cierpkim alkoholem spożywanym w problemach żołądkowych.
Ten przepis łączy prozdrowotne właściwości i świetny, aromatyczny smak, który mi osobiście przypomina Jegermaistera lub Fernet. Nie jest bardzo słodki ani cierpki. Wyraźnie wyczuwa się w nim dodatek cynamonu, anyżu i pieprzu.
Dla mnie bomba!
Kieliszek nalewki działa zbawiennie przy bólu brzucha. Zielone owoce orzecha mają właściwości bakteriobójcze. Ponoć zabijają nawet e.coli.
Nalewka inspirowana recepturą mistrza nalewek Hieronima Błażejaka


niedziela, 19 lipca 2015

Chłodnik truskawkowy z wanilią

Ta zupa kojarzy mi się z dzieciństwem gdyż często gościła na naszym stole.
Uwielbiają ją dzieciaki i dorośli. Idealnie sprawdza się w upalny, letni dzień. Jest lekko słodka i słona i peeeeełłłłnaaaaa truskawek :)


sobota, 18 lipca 2015

Ciasto jogurtowe z orzechami i owocem

Puszyste, wilgotne ciacho z dodatkiem orzechów włoskich i ulubionych owoców. Idealne do kawy, na imieniny lub jeśli mamy ochotę na coś słodkiego.



piątek, 17 lipca 2015

Knedle z jagodami i różą

W sezonie na jagody takie kluski to wręcz konieczność. Jak można sobie ich odmówić? Taki obiad to marzenie niejednego łasucha ale też dzieci.
Słodziutkie, pełne jagód i aromatycznej róży!

czwartek, 16 lipca 2015

wtorek, 14 lipca 2015

Frużelina truskawkowa z bazylią

Smak lata zamknięty w małym słoiczku. Takie truskawki będą świetnym dodatkiem do deserów, naleśników, gofrów, tarteletek i… wyjadania łyżką.



poniedziałek, 13 lipca 2015

niedziela, 12 lipca 2015

Kokosowo-jagodowa jaglanka

Zdrowa i smaczna jaglanka z sezonowymi owocami i kokosem będzie świetną alternatywą dla owsianki i pyszną propozycją słodkiego, zdrowego śniadania.


sobota, 11 lipca 2015

Sałatka z młodymi ziemniakami i wędzonym dorszem

Bardzo prosta sałatka bazująca na zaledwie kilku składnikach. Wędzona ryba świetnie komponuje się z delikatnym smakiem młodych ziemniaczków, a dodatek suszonych pomidorów świetnie podkręca całość.



czwartek, 9 lipca 2015

Gulasz z fasolką szparagową

Gulasz to świetny przykład dania jednogarnkowego, gdzie smaki i aromaty składników pięknie się przenikają. Przygotowałam letnią wersję z dodatkiem fasolki szparagowej i cukinii dzięki czemu danie jest lżejsze ale równie pyszne co wersja tradycyjna.



środa, 8 lipca 2015

Coffee frappe

Pochodzi z Grecji ale zadomowiła się u nas na dobre bo świetnie chłodzi i orzeźwia w upalne dni. Doskonale smakuje z rozetką bitej śmietany i dodatkiem lodów.

wtorek, 7 lipca 2015

Ekspresowy sorbet w 5 minut


Ekspresowy, gotowy w 5 minut pyszny sorbet poleca się na upały ;)
Dzięki jogurtowi naturalnemu i słodzeniu stawią ma niewiele kalorii a jest słodki i pyszny.

poniedziałek, 6 lipca 2015

Koktajl truskawka-arbuz-pomarańcza

Owocowe koktajle to najlepsza opcja na lekki wartościowy posiłek w upalny dzień. 
Skwar się leje z nieba... szklanka w dłoń i zapraszam na ziiiimny, ożywiający koktajl.




sobota, 4 lipca 2015

Mrożona kawa z wanilią

W tak gorący weekend świetnie sprawdzi się mrożona kawa. Ta jest chyba najprostsza z możliwych. Nie wymaga dużej pracy a świetnie orzeźwia w upalny dzień. Kawę można zamrozić wcześniej dzięki czemu możemy ją przygotować kiedy tylko mamy ochotę.
 





SKŁADNIKI:

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (jesli lubicie mocniejsza to więcej )
łyżeczka cukru
szklnak mleka 3,2 %
¼ laski wanilii (ewentualnie 2 łyzeczki cukru waniliowego)
Laska cynamonu


WYKONANIE:

Kawę zaparzamy gorącą ale nie wrzącą wodą i słodzimy wg gustu. Przelewamy do foremek na lód i zamrażamy. Mleko zagotowujemy z miąższem i wydrążoną laską wanilii oraz laską cynamonu. Pozostawiamy do wychłodzenia i wyciągamy dodatki.
Zamrożone kostki kawowe wkładamy do wysokiej szklanki tak aby była pełna. Wolne miejsce wypełniamy zimnym mlekiem z wanilią.
Wg. gustu możemy udekorować rozetką bitej śmietany.



piątek, 3 lipca 2015

Sernik jagodowy

Na ryneczku pojawiły się pierwsze jagody. Nie ukrywam, że są to jedne z moich ulubionych owoców.
Na nadchodzący, gorący weekend polecam puszysty sernik z leśnymi jagodami na kruchym spodzie z płatków owsianych.
Idealny do aromatycznej kawki na słonecznym tarasie ;)

czwartek, 2 lipca 2015

Chłodnik z orzechami

Uwielbiam chłodniki! Są pełne smaku, świeżych warzyw i witamin. W dodatku przygotuje się je w zaledwie kilka minut. Świetnym urozmaiceniem letniego chodniku są orzechy, które fajnie przełamują konsystencje i przyjemnie chrupią ;)


środa, 1 lipca 2015

Szparagi z pistacjowym pesto

Propozycja smacznego i lekkiego posiłku lub warzywnego dodatku do dania głównego, który świetnie zastąpi tradycyjną wersję z bułką tartą. 
Łączy w sobie chrupiące pistacje, aromatyczną bazylię i sezonowe szparagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly