poniedziałek, 22 maja 2017

Chleb ryżowy (bezglutenowy, bez drożdży)

Chleb z tego przepisu bardzo łatwo przygotować i nie wymaga wymyślnych składników czy różnych rodzajów mąk bezglutenowych. Jego postawą jest ryż z dodatkiem płatków owsianych i siemienia. Jest zbity, mało puszysty i bardzo sycący. Świetnie się kroi i nie kruszy.

 

Składniki:
500g ryżu (dowolnego)
2 i ¾ szklanki wody
łyżeczka soli
szklanka płatków owsianych bezglutenowych
szklanka siemienia lnianego

Sposób przygotowania:
Ryż zalewamy lenia wodą i pozostawiamy na 24h. Po tym czasie miksujemy ziarna ryżu z wodą. Całość będzie płynna a kawałki ziaren będę widoczne (nie zmielą się na mąkę). Dodajemy łyżeczkę soli oraz po szklance płatków owsianych i siemienia lnianego (niemielonego). Całość dokładnie mieszamy i zostawiamy na około 20-30 minut.
Blachę o wymiarach 21cm x 11cm (chlebową) wykładamy papierem do pieczenia i przelewamy ciasto. Pieczemy w 180 stopniach C przez około 55-60 minut (do tzw „suchego patyczka”. Studzimy na kratce. Kroimy po wystudzeniu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly