piątek, 4 listopada 2016

Pierś w stylu włoskim

Uwielbiam suszone pomidory... z tej miłości zrodziło się w mojej głowie danie z ich wykorzystaniem, które okazało się strzałem w dziesiątkę. Dodatek suszonych pomidorów sprawia że zwykłe sznycle z kurczaka zmieniają się nie do poznania.

 
Składniki
podwójny filet z kurczaka (około 500g)
140g suszonych pomidorów w oleju
łyżka czubata pesto bazyliowego (najlepiej domowego)
sól, czarny pieprz
do panierowania:
jajko klasy L
płatki owsiane
bułka tarta
masło klarowane do smażenia
Sposób przygotowania:
W blenderze rozdrabniamy i łączymy suszone pomidory i pesto bazyliowe. Doprawiamy do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem.
Filet z kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i dzielimy na kotleciki. Pierś przed nałożeniem masy pomidorowej możemy obtoczyć w mące. Panierka lepiej będzie się trzymała a kurczak pozostanie soczysty. Każdego kotlecika smarujemy z jednej strony masa pomidorową i panierujemy w jajku a następnie w płatkach owsianych wymieszanych z bułką tartą. Smażymy z obu stron na rozgrzanym maśle klarowanym na złoto.

1 komentarz:

  1. Panierki z płatków owsianych jeszcze nie robiłam. Co prawda powinny mnie bardziej zaciekawić suszone pomidory, ale jednak to panierce przyglądałam się dłuższą chwilę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly