czwartek, 10 czerwca 2021

Krem szczawiowy z łopatką wieprzową

 Zupa szczawiowa kojarzy mi się nieodmiennie z dzieciństwem. Jej kwaskowaty smak nieco przypomina żurek ale jest świeższy i bardziej wyrazisty. Do tego cieszy wiosenną zielenią.

Doskonała z jajkiem i domowymi grzankami.



Składniki:

łyżka masła

łyżka oliwy

por

2 cebule

2-3 ząbki czosnku

500g łopatki wieprzowej

2 marchewki

1 korzeń pietruszki

średniej wielkości seler

5 sporych garści szczawiu

3 ziemniaki

sól, czarny pieprz, świeży tymianek


do podania:

jajka na twardo

grzanki


Sposób wykonania:

W dużym garnku rozgrzewamy łyżkę masła i oliwy i szklimy na nim posiekaną cebulę, por i czosnek. Łopatkę dzielimy na duże kawałki. Dodajemy do garnka i zalewamy około 1,5 wody. Gotujemy 45 minut po czym dodajemy obrane warzywa w całości: marchew, pietruszkę, seler pokrojony w ćwiartki, szczaw, ziemniaki i 2-3 gałązki świeżego tymianku. Gotujemy do miękkości warzyw.

Doprawiamy do smaku solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.

Wyławiamy mięso i marchewki. Resztę warzyw miksujemy z wywarem. Doprawiamy do smaku.

Podawać z poszarpaną łopatką, jajkiem ugotowanym na twardo i domowymi grzankami.


Czas przygotowania: 80’

Trudność: łatwe

Ilość porcji: 8


6 komentarzy:

  1. Mam tak samo, za dziecka zawsze prosiłam babcię, żeby mi zrobiła szczawiową:) Uwielbiałam jej smak, a jak zrobiłam mojemu dziecku, to się nie tknęło nawet:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesująca propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam tą zupę, szwagier ją dla mnie robi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale smakołyki !! Ja też chcęęęę

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly