piątek, 9 października 2015

Murzynek z wiśniami z %

Dzisiaj w ramach piątkowej słodkiej serii chciałam Wam pokazać przepis na ulubione ciasto czekoladowe mojej rodziny. Mój mąż jest jego wielkim fanem, dla syna przygotowuję je w wersji bez wisienek w spirytusie. Wystarczy dodać wisienki do połowy ciasta umieszczonego w formie a drugą połowę zostawić bez dodatków.
Przepis na to ciasto pochodzi od mojej mamy. Pamiętam jak je przygotowywała kiedy byłam mała. i jak wyjadałam ciasto paluchami z miski. Dziś mama nadal je piecze na rodzinne spotkania a i ja lubię przygotować je dla sowich dzieciaków i męża.
To jeden z niewielu przepisów które wpisały się na stałe w nasze słodkie menu.
Mama dodaje do niego aromat rumowy lub arakowy, ja wolę wanilię. Wzbogaciłam go także w wiśnie w alkoholu, których zawsze mam w nadmiarze od corocznej nalewki.

Ciasto jest bardzo puszyste, wilgotnye z miłym zaskakującym akcentem wiśniowym. Polecam do pysznej, leniwej kawki. 

 
Składniki:
125g masła
150ml oleju
2 szklanki cukru
1/2 szklanki wody
4 łyżki kakao
cukier waniliowy (małe opakowanie) lub miąższ z ½ laski wanilii
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej tortowej
15g proszku do pieczenia
ok. 400g wiśni z nalewki (odsączonych)

do dekoracji: płatki migdałowe, kandyzowane wiśnie

Sposób przygotowania:
W garnku umieszczamy masło, olej, cukier, cukier waniliowy i kakao rozmieszane w wodzie. Podgrzewamy do uzyskania jednolitej masy. Pół szklanki (lub odrobinę więcej jeśli lubicie dużo polewy )odlewamy. Resztę chłodzimy do temperatury pokojowej.

Do masy kakaowej dodajemy szklankę przesianej mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia, następnie 2 jajka, drugą szklankę mąki i pozostałe jajka. Na końcu dodajemy dobrze odsączone wiśnie z nalewki. Wylewamy na blachę o średnicy 26cm wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 40 minut w 190 stopniach C. Ciasto polewamy odłożona wcześniej polewą i dekorujemy wg płatkami migdałowymi i kandyzowanymi wiśniami.
Kroimy po wystudzeniu.


Czas przygotowania: 60'
Trudność: łatwe
Ilość porcji: 12
Kaloryczność: 340 kcal / porcja







2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly