sobota, 17 stycznia 2015

Pieczeń rzymska z soczewicą

Bardzo lubię pieczeń rzymską bo jest nieskomplikowana i mało angażująca w przygotowaniu. Soczewica która jest doskonałym źródłem łatwo przyswajalnego białka i ma niski indeks glikemiczny sprawia, że pieczeń jest zdrowa i niskokaloryczna.


 

Składniki:

500g mięsa mielonego z szynki

400g czarnej soczewicy z puszki lub 200g suchej

2 jajka

3 łyżki bułki tartej

2 białe cebule

2 ząbki czosnku

masło klarowane do smażenia

sól, czarny pieprz, gałka muszkatołowa, tymianek, oregano

łyżka oliwy

bułka tarta do wysypania formy



Wykonanie:



Mięso myjemy i mielimy na dużych oczkach. Na patelni rozgrzewamy masło klarowne. Cebule drobno siekamy i szklimy na przygotowanej patelni. Wyciskamy ząbki czosnku i przesmażamy z cebulą. Soczewicę odsączamy z zalewy. Jeśli dysponujemy soczewicą sucha gotujemy ją w osolonym wrzątku. Łączymy mięso z soczewicą, cebulką, jajkami i bułką tartą. Doprawiamy do smaku solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem, gałką muszkatołową tymiankiem i oregano.

Keksówkę smakujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą. Nadmiar wysypujemy. Nakładamy masę mięsną lekko dociskamy. Wierzch smarujemy łyżka oliwy aby się nie przypalił. Pieczemy w 200 stopniach C przez 45 minut.


4 komentarze:

  1. Wypróbowałam przepis i danie bardzo mi smakuje. Pierwszy raz robiłam coś z soczewicą. Tylko moja pieczeń bardzo się rozpadała. Co mogłam zrobić nie tak jak powinnam?
    Pozdrawiam.Ola

    OdpowiedzUsuń
  2. używałaś soczewicy z puszki czy gotowałaś sama? może nie była dobrze odsączona? Warto też masę mięsną dobrze ubić w formie np poprzez upuszczenie na blat z wysokości kilkunastu cm. Mi tez ostatnio się rozpadała ale to dlatego, że zapomniała dodać bułki tartej do masy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bułkę tartą zastępuję otrębami, mniej wiecej 4 łyżki stołowe na 0,5 kg mięsa. dodatkowo, ponieważ nie solę dodałam jeszzcze 4 duże łyżki natki pietruszki, Wyszło bomba, dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że smakowało!
      Zapraszam do wypróbowywania także innych przepisów
      pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly