środa, 19 sierpnia 2015

Lody czekoladowe – nutella

Próbowałam już wielu przepisów na lody ale te wyjątkowo chwyciły mnie za serce (albo żołądek). Wystarczą tylko dwa (opcjonalnie trzy) składniki, nie potrzeba bawić się z przygotowywaniem kremu angielskiego a lody nie zbijają się w lodową grudę nawet jeśli nie dysponujemy maszyna do lodów.
Brzmi zachęcająco?
Mnie kupiły w całości. Otwarcie przyznaję, ze są mocno słodkie i nieprzyzwoicie kaloryczne. Mają tez inną kluczową wadę... znikają szybciej niż się mrożą ;)
Uwaga uzależniają!
Przepis ze strony mojewypieki.com po mojej modyfikacji.




Składniki:

(na około 900ml)
mały słoik (400g) kremu czekoladowo-orzechowego typu nutella
500ml mlek skondensowanego niesłodzonego
opcjonalnie 2 łyżki wódki orzechowej (u mnie Soplica)
Wykonanie:

Krem czekoladowo-orzechowy umieszczamy w misie miksera razem z mlekiem skondensowanym i dokładnie miksujemy do połączenia składników. Opcjonalnie dolewamy wódkę orzechową. Nie tylko podkręci ona orzechowy smak lodów ale również spowoduje, że w lodach nie powstaną kryształki lodu (wódka ma wyższą temperaturę topnienia niż woda ;)). Jeśli planujemy lody serwować dzieciom dodatek wódki jest oczywiście niewskazany.

Masę przelewamy do pojemnika, a pojemnik umieszczamy w zamrażalce. PO godzinie, dwóch i trzech mieszamy zawartość pojemnika. Smacznego!


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly