piątek, 13 października 2017

Naleśniki (najlepsze)

Przepis Julii Child na najlepsze, francuskie 'crepes' czyli naleśniki. Przepis nie różni się zbytnio od polskiego odpowiednika, jednak idealnie dobrane proporcje składników składają się na pyszne, cieniutkie, delikatne ciasto.




Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
2/3 szklanki zimnego mleka
2/3 szklanki zimnej wody
3 duże jajka
1/4 łyżeczki soli
3 łyżki stopionego masła + masło do smarowania patelni

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki umieścić w misie malaksera i zmiksować na gładką masę (lub wymieszać trzepaczką). Wstawić do lodówki na minimum 30 minut.
Rozgrzać dobrą, nieprzywierającą patelnię. Natłuścić masłem. Wlewać na patelnię (najlepiej dedykowaną do naleśników) nieduże porcje ciasta i smażyć naleśniki, z obu stron, do lekkiego zrumienienia.
Wystudzone naleśniki ułożyć jeden na drugim, przykryć. Serwować z ulubionymi dodatkami słodkimi lub wytrawnymi.


4 komentarze:

  1. Musze sprobowac tego schladzania masy - u mnie w domu nigdy się tego nie robilo.

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy nie robiłam naleśników z wodą, ale Twoje wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja też z wodą jeszcze nie miałam okazji, a wygląda na ciekawy eksperyment

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly