środa, 9 grudnia 2015

Gorąca czekolada

Gęsta, bardzo czekoladowa i niezbyt słodka. Najlepsza z dużym kleksem bitej śmietany i wiórkami czekoladowymi.





SKŁADNIKI:
100g gorzkiej czekolady (72% kakao)
400ml mleka
200ml słodkiej śmietanki kremówki
ewentualnie cukier/słodzik do dosłodzenia
wiórki czekoladowe

PRZYGOTOWANIE:

W garnuszku z grubym dnem podgrzewamy mleko z połową śmietanki. Wykruszamy gorzką czekoladę i gotujemy na małym ogniu jeszcze około 2 minut od zagotowania aż czekolada będzie jednolita i gęsta. Ewentualnie dosładzamy do smaku.
Resztę śmietanki ubijamy z łyżeczką cukru pudru na sztywno.
Czekoladę przelewamy do kubków, dekorujemy bitą śmietaną i wiórkami czekolady.

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam gorącą czekoladę, to najlepszy dla mnie sposób na chandrę! Moje dzieci również ją uwielbiają, więc często przyrządzam ją w domu. Korzystam wtedy z porad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ i dzieciaki chwalą, że moja czekolada jest nawet lepsza niż w kawiarni!Polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly