środa, 23 lipca 2014

Cytrusowy syrop lawendowy

 
Z syropem lawendowym spotkałam się pierwszy raz na jednym z portali kulinarnych i bardzo mnie zaciekawił. Lawendę uwilbiam (chyba przez sentyment do Prowansji gdzie mieliśmy się wybrać na podróż poślubną ale nie dotarliśmy) więc postanowiłam go wypróbować. 
Podkradłam mamie z ogródka trochę kwiatków, zmodyfikowałm przepis pod siebie i voila! :)
Musze powiedzieć, ze przerósł moje oczekiwania. Jest po prostu przepyszny. Można go pić rozcięńczonego, dodawać do lekko przestudzonej herbaty, ciasta, deserów...
Syrop z lawendy poza tym, że jest przepyszny ma wiele zalet pod kątem zdrowotnym. Lawenda reguluję perystaltykę jelit i dróg żółciowych, przeciwdziała wzdęciom i bólom brzucha. Wspomaga wydzielanie soku żołądkowego oraz hamuje nadmierny rozwój flory bakteryjnej. Wyciągi z lawendy mają działanie ogólnie uspakajające.

Zapraszam do wypróbowania, póki lawenda w ogródkach :)




Cytrusowy syrop lawendowy




SKŁADNIKI:
8 gałązek świeżej lawendy

250g cukru

250ml wody

sok i skórka z pomarańczy

sok i skórka z cytryny


WYKONANIE:

Cytrynę i pomarańczę parzymy wrzątkiem i ścieramy skórkę a następnie wyciskamy sok. Cukier, wodę oraz sok i skórkę z cytryny i pomarańczy podgrzewamy aż cukier całkowicie się rozpuści i otrzymamy syrop. Obrywamy kwiatki lawendy z gałązki i dodajemy do syropu. Nie gotujemy. Pozostawiamy w syropie na noc. Po tym czasie przecedzamy i ponownie podgrzewamy. Gorący syrop wlewamy do buteleczek. Nie wymaga pasteryzowania.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly