środa, 23 lipca 2014

Ciasto ze śliwkami i bezową pianką

  Puszyste i wilgotne ciasto, kwaskowate owoce i puszysta, słodka pianka bezowa to niezawodny sposób na pyszne ciasto z sezonowymi owocami. 
U mnie w roli głównej śliwki... moja miłość

Zapraszam na małe co nieco





SKŁADNIKI:
(na formę o wymiarach 25cmx25cm)
Ciasto:
3 żółtka
¾ szklanki cukru
15g cukru waniliowego
¾ szklanki kwaśniej śmietany 18%
1,5 szklanki maki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki oliwy
Owoce (u mnie śliwki)
Bezowa pianka:
3 białka
100g drobnego cukru

WYKONANIE:

Żółtka jajek ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy śmietanę a następnie mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia. Na końcu dolewamy 3 łyżki oliwy. Miksujemy aż ciasto będzie jednolite. Ciasto wylewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy koło siebie dowolne owoce. Najlepsze będą te o kwaskowym smaku. Ja użyłam śliwek. Ciasto pieczemy w 180 stopniach C przez około 40 minut. Ciasto powinno być zarumienione i niemal upieczone. W czasie, gdy cisto się piecze powoli na małych obrotach ubijamy białka. Gdy będą już sztywne dodajemy drobny cukier i miksujemy aż się rozpuści. Ubita piane nakładamy na wierzch ciasta i pieczemy jeszcze 10 minut w tej samej temperaturze.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Printfriendly